Siirry pääsisältöön

Mun joulu

Päivä ennen aattoa matkustin mun perheen kanssa kuuden tunnin ajomatkan sukulaisten luo. Vietettiin suurin osa ajasta mun äidin vanhempien luona, mutta käytiin myös mun toisessa mummolassa. Aattoaamu alkoi perinteisesti riisipuuron syömisellä. Se ei oo mun suosikki puuro, mut kyllä se kerran tai pari vuodessa hyvältä maistuu. Puuron seassa oli tietenkin manteli, jonka tällä kerralla mä sain! Se kuulemma tuo hyvää onnea ensivuodelle, joten toivottavasti vuosi 2016 on vielä mukavampi kun tää vuosi on ollut.




 Kun puurot oli syöty, koristeltiin joulukuusi. Se on yks niistä asioista, joka tuo joulun tunnelman.








24. joulukuuta on mulle muutakin kuin vaan jouluaatto. Sillon on myös mun synttärit ja oikeestaan myös nimipäivä. Eli juhlittavaa mulla ainakin on! Me vietetään aamulla yleensä mun syntymäpäivää, joten seuraavaks oli vuorossa kakkukahvit.



Tässä välissä oli aikaa rentoutua, niinkun jouluna kuuluukin, joten kysyin mun siskoa ulos kuvailemaan. Tää kuukausi on ollu melkein kun syksy, mutta saatiin silti yhdeks päiväks valkea joulu, josta oon niin onnellinen!








Käytiin myös meidän toisella mummolla, jolla oli tällänen söpö pikkunen joulukuusi.




Palattiin takasin yöpaikkaamme ja syötiin jouluruoka. Ruoka on ihana asia joulussa, mutta oon ite alkanut vähentää punasta lihaa ja on tässä jo monta vuotta tuntunu et haluisin olla kasvissyöjä. Silti tätä ruokaa söin, vaikkakin vähän enemmällä laatikoilla ja vähemmällä karjalanpaistilla.




Ruuan jälkeen avattiin lahjat. Synttärilahjat olin jo saanut aamulla ja kameran jo pari viikkoa aikasempaan, mutta luettelen tässä nyt jotain lahjoja. Eli siis sain ainakin rahaa, lahjakortteja, elokuvalippuja, järjestelmäkameran, meikkejä, kynsilakkoja, hajuveden, pari mukia, suklaata, pinkit villasukat, lapaset, vaniljan tuoksusen kynttilän, valkosen velourpuvun, tyynyliinan ja söpön yksisarvisen mun kaverilta.






Siinä oli mun joulu. Tästä tuli aika pitkä, mut kai joku nää kaikki kuvat jaksaa silti kattoa. Toivottavasti kaikilla muilla oli yhtä ihana ja rauhallinen joulu kun mulla! Moikka ja hyvää uuden vuoden odotusta!

Kommentit