Siirry pääsisältöön

A Change

Elämässä tapahtuu paljon muutoksia. Ensimmäisenä tulee mieleen isot muutokset, niinkuin esimerkiksi muuttaminen, nuorena koulusta töihin siirtyminen tai aikuisena lapsen saaminen. Muutoksia tapahtuu kuitenkin koko ajan. Pienet muutokset niinkuin meikkirutiinin muuttaminen tai uuden tv ohjelman katsominen on jokapäiväisiä muutoksia. Vaikka ne nyt on pieniä, niin ne kuitenkin merkitsee elämässä. Uusi tv ohjelma voi antaa lisää nauruhetkiä tai vaikkapa puheenaiheita uuden tuttavan kanssa. Joskus jopa sen puheenaiheen takia suhde voi syventyä ja voit saada uuden tärkeän ystävän.
Muutokset on siis iso osa elämää, joten kerron nyt isommista ja pienemmistä muutoksista mitä mun elämässä on lähiaikoina tapahtunu.

Mun hiukset oli aika huonossa kunnossa. Eilen päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja kävin kampaajalla. Ei mun hiukset paljoa muuttunu, mutta pisimmistä kohdista lähti jopa yli viis senttiä. Mä oon kasvattanu hiuksiani jo aika pitkään, joten tääkin oli mulle pieni järkytys. Nyt ne kuitenkin näyttää tuuheemmilta ja voi paremmin, joten oon tyytyväinen.



There happens a lot of changes in everyone's lives. The first things that come to your mind are the big changes like moving to your own place, going to work for the first time or getting a child when you're older. But changes actually happen all the time. Little changes like doing your makeup differently or finding a new TV show are every day changes. Even though they're small, they still matter in your life. A new TV show can give you a good laugh or things to talk about with a new person you meet. Sometimes even because of the new thing to talk about, your relationship can get deeper and you may get a new close friend.
So changes are a big part of your life. Now I'll tell you about bigger and smaller changes that have happened in my life lately.

My hair was in a pretty bad shape. Yesterday I decided to finally get a grip on myself and I went to the hair dresser. My hair didn't change much, but it got over 5cm shorter from some parts. I've been growing my hair for a long time, so even this was a little shock for me. Now my hair looks and feels better so I'm happy.



Oon aina halunnu käyttää mun kulmissa väriä, enkä vaan kulmageeliä. Mutta mun kulmat on tosi tummat verratuna hiuksiin, joten se näyttää vähän tyhmältä. Päätin silti ostaa kulmapaletin ja se kannatti. Tällä saan täytettyä vähän mun kulmia ja parannettua vaaleimpien kohtien muotoa.

I've always wanted to use something non translucent in my brows. But my eyebrows are really dark compared to my hair, so it looks a little stupid. I still decided to buy a brow palette and I'm glad I did. With this I can shape my eyebrows and make them look fuller.


En nyt tiiä että onko tää muutos, mutta ainakin mun väsymystasoa se on muuttanu. Viime viikolla mulla oli "erikois"päiviä koulussa ja sain mennä ensimmäistä kertaa tänä vuonna kymmeneen kouluun. Ihanin tunne ikinä oli herätä virkeenä ja hyvin nukkuneena.

I'm not sure if this is a change, but at least it's changed my level of tiredness. Last week I had "special" days at school and I got to go to school at 10. It was the best feeling to wake up perky and well slept.

Avokado on ihanaa. Siinä se :D. Oon löytäny avokadon ihmeellisen maailman ja jättäny rasvalevitteet pois leivän päältä. Avokado on tosi hyvää, terveellisempää ja ei eläinperäistä. Suosittelen!

Avocado is amazing. That's it :D. I've found the wonderful world of avocados and stopped using butter on bread. Avocado tastes really good, it's healthier and doesn't have dairy. I highly recommend it!

Tästä voinkin hypätä sujuvasti seuraavaan muutokseen, eli lihan vähentämiseen. Haluaisin olla vegaani, mutta terveydellisistä syistä se ei onnistu. Lihaa olen kuitenkin pystynyt vähentämään ja punaista lihaa en syö muualla kuin vaan koulussa. Myös maitotuotteet olen jättänyt melkein kokonaan pois. Tässä on mun tän päivänen ruoka (, jossa on kyllä raejuustoa mutta no).

From that I can smoothly go to the next change which is less meat eating. I'd like to be a vegan, but because of my health I can't. I've still been able to eat less meat and I only eat red meat at school. I also don't use almost any dairy. Here's my lunch today.



Tästä muutoksesta olen ylpeä. Olen vihdoin alkanut taas venyttelemään. Venyttelin joskus aika paljon, mutta sitten (periaatteessa taas terveydellisistä syistä) lopetin. Nyt olen venytellyt melkein joka ilta parin viikon ajan ja jo tässä ajassa mun spagaatit menee paljon alemmas.

This is a change that I'm proud of. I've finally continued stretching. I used to stretch a lot, but then (again because of my health) I quit doing it. Now I've done stretching sessions almost every night during the past couple of weeks and I already have gotten my splits further.



Lopuksi muutos joka tulee joka vuosi, mutta silti aina ilahduttaa. Kevät! Kun lumipeite vaihtuu vihreään nurmeen ja illan pimeys valoon, mun vireystaso nousee ylöspäin. Päivät jolloin aurinko paistaa ja ei tuule on parhaimpia. Oon niin innoissani keväästä ja kesän tulosta!

Lastly a change that comes every year, but still always makes me happy. Spring! When the snow melts and the green grass comes out. When the darkness of the evenings lights up, I get more vitality. The days when the sun shines and it's not windy are the best. I'm so excited about the Spring and the soon coming Summer!



Tässä oli muutoksia mun elämästä :). Moikka!

There you saw some changes in my life :). Bye bye!

Kommentit